i love my life
Warkah Untuk Bakal Suami #1
Monday, May 14, 2012 @ 11:41 AM |

Assalamualaikum cinta .

Bakal suami ,
Kalaulah awak tahu suatu masa dahulu saya sangat menunggu awak ,
Kalaulah awak tahu , 
saya tertanya di mana dan siapakah gerangan awak ,
Saya harap , satu hari nanti awak tahu yang saya tak sabar dinikahkan dengan awak .

Saya pernah membayangkan saat awak selesai melafazkan akad nikah ,
Semestinya air mata saya akan mengalir jatuh ,
Awak memandang saya dengan pandangan yang redup ,
Awak bukan lagi bakal suami .
Awak lelaki yang akan menanggung setiap dosa yang saya lakukan selepas bergelar isteri kepada awak ,
Awak penghapus duka saya ,
Awak yang bakal memeluk saya sewaktu saya memerlukan awak .

Sekarang bayangkan , 
Masa berlalu ,
Dan kita dianugerahkan hadiah dari Allah .
Saya menghamilkan cahaya mata awak ,
Hasil perhubungan suci kita ,
Hasil perhubungan kasih sayang serta cinta kita .

9 bulan 10 hari yang indah berlalu ,
Tiba masa saya melahirkan cahaya mata untuk awak ,
Saya takut lalu awak pegang tangan saya ,
" Isteri , sabarlah . Ini untukku "
Suami , saya buat ini untuk awak .

Bakal suami ,
Andaikan saya pergi sewaktu melahirkan cahaya mata untuk awak ,
Boleh sampaikan salam dan sampaikan pesanan isterimu ini kepada anakku itu ,
Beritahunya bahawa ibunya sangat sayangkan dia ,
Beritahunya supaya menjaga ayahnya apabila ibu tiada ,
Beritahunya bahawa apabila berkahwin nanti ,
sayangi pasanganmu itu , jaga dirinya dan berikan sepenuh cinta terhadap jodohmu itu .

Bakal suami ,
apabila saya tiada nanti ,
buka pintu hati awak untuk menerima bidadari lain ,
awak berhak menerima kebahagiaan yang kedua ,
walaupun awak menggantikan saya dengan wanita lain ,
tapi saya tahu kita pernah ada kenangan bersama ,
saya tahu cinta awak pada saya takpernah berubah ,
Boleh saya meminta sesuatu dari awak ?
Doakan saya mendapat kebahagiaan di dunia sana .

Bakal suami ,
Saya disini menunggu awak .
Saya tahu awak lelaki yang akan menjaga keaiban saya ,
Menjaga solat saya ,
Menjaga agama yang diberikan Allah kepada saya ,
Melindungi saya dari anasir jahat ,
Melindungi diri saya sampai kita dipisahkan .
Wahai bakal suami ,
awak jodoh saya yang telah ditulis di Lauh Mahfuz .
Semoga kita bertemu .

Saya tunggu awak , bakal suami .

Ikhlas ,
Bakal Isteri .

|


copyrightblogskinbySchaaalHassan

Owner entry LastStory




Maizura Zainal

Journalist-To-Be

Good girl , pray to Allah


You may leave each comment for my entry , here !

Shoutbox


My LINK <3

Follow myBLOG
Follow me atTwitter
Add me at Facebook







copyrightblogskinbySchaaalHassan