i love my life
HACKTIC dayyyyyy :)
Thursday, March 22, 2012 @ 7:07 PM |

Assalammualaikum .
Hi .

Today was 22 March . Alhamdulilah , masih lagi mampu untuk bernafas hari ni . Hye peeps . Morning . Aku bangun awal hari ni . HAHA . Semalam memang hari paling awesome . Macam - macam benda baik jadi . And , I was happy . Okay , I admit yang malam tadi aku buntu kepala otak dengan semua benda tapi lepas solat , alhamdulilah . Aku campak semua benda yg aku fikir tu kat longkang depan rumah aku . Cewahhhhh ~ 

Semalam 21 March , then nightmare untuk semua fivers batch 94 dah berakhir . Yahhh , nightmare lah sangat untuk aku . Muka aku still chill bila datang ambil result semalam . Aku ni memang ade masalah nak express feeling aku through expression kot ? HAHA . 

Semalam ambil result dgn mama . Dari Port Dickson terus ke Klang . Seriouslyy , aku rindu Klang . Dua tahun aku stay dekat sana , macam -macam benda aku belajar . MACAM MACAM BENDA okay ? HAHA . Dekat dalam kereta tu aku rilex buat muka bodoh jea mula - mula , bila dah nak sampai sekolah , aku suruh mak aku patah balik PD . Woyy , cuak dohh . rasa takut tu mesti ada even kau ni heartless nak mampus . ^^ Bila dah sampai terus jumpa Mimi dgn Jasmin dekat pondok . dari jauh lagi si Mimi dah jerit ,
" Kau ingat kau perempuan melayu terakhir ke ? Dgn stokinnya tu " Nasib mood aku elok , kalau tak memang aku lawan cakap si Mimi tu . Aurat perempuan dari hujung rambut sampai hujung kaki okay ? 

Lupa nak cerita , masa aku tengah siap siap nak pergi sekolah ambil result , Tasya *my junior text me then wish good luck . Woahhh , dia tambah aku punya cuak lagi but thank's tasya :)


Straight to the point , tak payah nak bagi signal belok kiri belok kanan lah kan ? Congratulations utk semua pelajar yang menduduki peperiksaan SPM pada 2011 *ayat skema . Especially pada semua warga Sekolah Menengah Teknik Klang *skrg dah jadi SM Vokasional Klang . Semalam tak sempat nak pergi approach kawan -kawan and untuk semua yg mengenali diri ini . HAHA . Itupun dorang yg datang tegur aku .

Sumpah aku takde mood nak pandang camera tuuu =='


" Lily , result berapa ? "
" Mai , result berapa ? "
" Maily , dapat berapa ? "
" Weh , kau yg pakai baju kurung tu . Dapat berapa wehh ? "

Aku senyum then bagitahu je result aku . HAHA . Aku ni muka je nampak heartless , tapi kalau nak tahu bila aku masuk sekolah before jejak Laman Bestari tu , aku dah menangis bila nampak budak dorm aku . Rindu dohhh . Bila nampak Faizal dengan Naim lagi lah aku meleleh , sebab dorang tegur aku kenapa aku menangis . Hehe . Selamat pulang ke Klang Faizal dan Naim . Botak dah korang kan ? Almaklumlah , abg PLKN .  Muehehehehehe .

Bila aku pergi kat Laman Bestari , okay aku rasa macam tak nak pergi sana sebab ramai gila budak lelaki melepak kat situu ==' HAHA . Tapi , sumpah kerek nak mampus budak form 4 tahun ni . Sepet dgn aku tanya sorang budak lelaki ni mane tandas kan , then dia selamber gila babi ckp

" Entah , tak tahu . Baru je berhenti sekolah dah lupa ke tandas kat mane ? "
Fuck gilaaaa . Haih , dah lah budak form 4 tahun ni banyak buat statement , abg form 5 suruh baju sikit kecoh nak mampus . Dulu takde pun ==' * ni skido my junior yg story hari tu . sebab dia bengang budak form 4 buat ramai budak form 5 kena buang asrama . Kira mcm dibuang asrama berjemaah lahh . Aku dgr cerita pun geram .

Then , kita org carik sendiri tandas sekolah . Pengetua sekolah tu memang suka tukar - tukar tandas , aku pun dah pelik dtg sekolah tu . HAHA . Bila nak OTW tu , nampak Hani my classmate then dia tegur .

" Ehh , Mai . Baju kurung lahh  " Huwaaaa , rindu gila dekat Hani . Kawan berdebat aku . Kalau kat kelas tak sah berdebat dgn dia . Nama je lelaki tapi gosip dia mengalahkan perempuan .
Ada satu hari tu aku berdebat dgn dia . " Mana lagi penting ? Duit ke Kasih Sayang " Haaaa , satu hari tu aku dgn hujah aku , dia dgn hujah dia . Dia agree yg Kasih Sayang tu segalanya tapi aku agree yg Duit tu EVERYTHING sebab time tu aku tengah gaduh dgn boyprenggg aku . Tak masuk akal betul ==' HAHA

* Boleh tak aku nak skip cerita ? Panjang sangat ahhh .

Masa nak ambil result tu , satu kelas duk menghimpit Cikgu Wan . Cikgu Huda , Cikgu teori PKM tu pun ade sebab dia nak check if salah satu kelas kita org gagal . And , kita org semua lulus dgn jayanya . HAHA . Subjek tu memang killer nak mampus . Faizal yg terer subjek tu , yg boleh hafal cara cara nak buat tuangan lilin tu pun dapat B+ , ape tah lagi kita org ni ? Bila masing masing dah dapat result , semua sibuk dgn phone masing masing . I've tried to call ayah but ayah tak pick up phone dia . Then , aku call Cikgu Zuina .

" Assalamualaikum Cikgu . Mai ni "
" Yea , kenapa ? Cikgu takde kat sekolah lah . Cikgu kat High School Klang ni . Tak dapat jumpa "
"Yeke cikgu ? Baru nak jumpa . By the way , BM sy dapat A+ cikgu "
" Yeke ? Alhamdulilah . Bagus . tahniah yea ? result dapat berapa ? "
" 3 a's only cikgu "
" Okay lah tu . Subjek lain ? "
" Pretty awesome "
" Budak kelas yg lain punya result ? "
" Hani dapat B+ cikgu " HAHA . Time ni aku dajal si Hani tu .
" Berapa orang semua dapat A "
"Tak tahu cikgu "
" Ouhh , tahniah lagi sekali . Bagus lah Bm dpt A+ "

Seriously , Cikgu Zuina happyy gila bila aku bagitahu dia aku dapat A+ . Dia memang expect aku dapat A+ utk SPM sebab dia dah buat headcount cuma trial BM aku , Syahmi dapat kalahkan aku tu yg aku struggle balik tu ==' HAHA . Tapi , aku sayang gila dekat Cikgu Zuina , kalau takde dia aku tak tahu apa nak jadi dgn aku sekarang . Bila aku besar , aku nak jadi macam dia . Dia dah macam mak kedua untuk aku .

Then , mama pandang dari jauh andterus pergi kat dia sambil senyum . Then aku tunjuk slip result .

" Sorry , 3 A's onlyy "
"Nevermind " Mama terus cium pipi aku and I was like , thank's mama . I love you .

Tasha , kecik and Apit :)
Rafiq , buat muka budak straight A's :D

Friend ever after , I love you guys :)
Saya menang awek =='
*gambar sumber dari Farah Adilaa *Eton Karpet

Lepas tu lepak - lepak jap dengan budak kelas , seriously rindu . Lepak dekat kantin , minum teh ais . Wehh , rindu zaman sekolah dohh . End up kita org decide nak pergi lepak kat luar but aku tak dapat ikut sebab aku ade agenda tersendiri . HAHA *gelak kejam .

Alang - alang dah sampai Klang kan , abang sayang kata nak jumpa . And , I was like . Huarghhhh , bestnyaaa ! Even baru dua hari lepas date , rindu tu tetap bertambah okay ? Lagi pun , dia memang nak jumpa mama . Then , kami decide nak pergi JJ Bukit Tinggi Klang . Mama terus drive and just tunggu Emir kat sana . Bila Emir cakap dia dah sampai , Mama tunggu dekat KFC and aku pergi jemput Emir kat entrance depan . Bila nampak muka Emir , alahai rindu gilaa ahh . Rasa macam nak nangis pun ada . Cuma tahan je . *poor emir sebab dapat gf yg kuat nangis . HAHA

Bila dah jalan jalan nak straight kat KFC aku ternampak Farid . then , aku nampak dia dari jauh dah senyum - senyum kat aku . Haaaaa , kantoi dah lily . Bila dah tegur Farid , terus jalan ke depan and ternampak Rafiq , my others classmate . Okayyy ==' Kantoi terang terangan kau bawak Emir jumpa mak kau Lilyy .

So , ketemulah mama and abang sayang aku tu . Aku dapat rasa yg si Emir punya jantung tengah berdegup kencang . Bila dia dah approach mama , kita org pergi order KFC . Actually , masa aku masuk KFC tu banyak gila budak sekolah aku and aku rasa macam nak keluar balik . Bila aku dgn Emir masuk , dorang semua pandang . Yg kenal aku tu , dari jauh dah senyum - senyum . Haih . Malu >.<

After that , Emir borak borak dgn Mama . And , Mama pun interview lah dia . Okay , mama cakap banyak gila dgn dia macam dah selalu jumpa . Lepas tu siap kantoikan aku kat Emir yg dia nampak aku tiap pagi peluk baju KUSTECH Emir . Time tu Emir dah gelak - gelak and aku memang tak sanggup nak pandang muka Emir . Bila dah habis makan tu , kita org terus balik . When nak keluar dari KFC , time tu jugak lah classmate aku keluar dari Mcd . Yg si farid siap tangkap gambar aku dgn Emir lagi . Aku tengok gaya dah macam Paparazzi =='

Then , lepas bayar tiket parking mama terus pergi kat kereta . Aku tolong si Emir yg tengah stuck dekat nak bayar parking fee . Dia boleh bantai masukkan tiket tu terbalik . HAHA . Dah habis tu , Emir pergi kat kereta dia sambil cakap I love You . Haiyooo , dah start rindu awok biyyy :( Bila aku berjalan nak pergi dekat mama , tetiba dia boleh parking depan kereta mama and say bye once again . Okay , so sweet ! HAHA .
Bila nak keluar JJ , si Emir drive kat belakang kereta mak aku je . Kadang -kadang tu , aku curi pandang side mirror nak tengok dia . hee ^^ Then , kita org terpisah , bila jalan terpisah ke Meru and another way . Bye biyyy :( I miss you a lot .

FYI , sepanjang perjalanan balik mama asyik cakap pasal Emir . Aku dah nak bernanah telinga dengar mama puji dia . Sumpah , kalau si Emir dengar , mesti dah kembang semangkuk .

" Harith tu ni kan ? "
" Harith tu ni lahh .... "
" Blaaa blaaaa blaaaaa ..... "
Then , mama cerita kat aku . Masa tu aku tgh OTP dgn Dylaa sebab tetiba dia call . Mama tanya kat Emir macam ni .

" Harith serious ke dengan Mai ? " Then mama cakap Emir angguk or ckap serious kot tak silap aku . And , time tu aku dah senyum - senyum .

Thank's biyy , I love you . Terima kasih sebab belanja kita dgn mama KFC semalam okayy ? pandai pikat hati mama kita ^^ . HEHE .

P/s : Tu baru bakal menantu , belanja mama . Bukan macam dia tu .

|


copyrightblogskinbySchaaalHassan

Owner entry LastStory




Maizura Zainal

Journalist-To-Be

Good girl , pray to Allah


You may leave each comment for my entry , here !

Shoutbox


My LINK <3

Follow myBLOG
Follow me atTwitter
Add me at Facebook







copyrightblogskinbySchaaalHassan