i love my life
BUNOHAN was super awesome :)
Monday, March 12, 2012 @ 7:47 PM |

Assalamualaikum .
Hi .

Aku rase mace nak kecek kelate je lepas nonton Bunohan tadi , tapi tak reti . HAHA . Mase aku tgh update entry ni , aku tengah melepaskan penat lelah setelah menonton BUNOHAN . Haaa , tercapai jugak hajat aku nak tengok Bunohan . dari hari khamis minggu lepas lagi taw tapi tak kesampaian sebab takde org nak teman aku . Hari ni aku tengok Bunohan pun lepas aku pujuk rayu adik aku tu , Danie . Aku lagi suka tengok movie baru mase first day . Tak tahu lah kenapa , tapi nak buat macam mana kan ? Aku takde kawan nak ajak tengok filem baru Zahiril Adzim ni . Sesuatu Yang Tertinggal pun aku tengok first day keluar , 5 februari date dia . Aku masih ingat lagi . *Lily , cakap je lah kau minat Zahiril Adzim kan ? HAHA . Yea , aku minat ZA :D Okay , cut the crap then tengok apa yg aku nak story sikit pasal Bunohan .



Totally aku nak bagi movie ni 4.5 dari 5 star boleh ? Hee , movie ni super duper awesome dohh . Ni satu satunya filem yg buat otak aku berfikir bila tengok filem . Kenapa itu ? Kenapa ini ? Kenapa manusia jadi macam tu ? Dan , kenapa manusia jadi macam ni ? Filem ni the only one filem Melayu yang aku rasa , even shooting kat kampung tapi ada banyak mesej yang banyak disampaikan dan terkesan kat hati aku ni . 

Kampung Bunohan tu betul -betul wujud okay ? dekat sempadan thailand , area Tumpat .

Korang boleh google sendiri Sinopsis filem Bunohan ni or lagi best korang cepat -cepat tengok dekat cinema . The interesting part dlam filem ni , bahasa yg digunakan fully bahasa Kelantan . Memang kadang-kadang tu korang senyum sendiri bila sometimes pelakon dalam filem ni kecek kelantan . Example macam Uncle Namron . Ade satu scene ni dia tgh cakap dgn Zahiril Adzim ( Adil ) .

" setiap hak keburukan , mesti ade hak kecomelan " Aku rasa ayat dia macam tu lah . Maksudnya tu , setiap keburukan , mesti ade kebaikan . Lagi satu yg aku ingat " Buang yg hak buruk , ambik yg hak comel "
Errr , buang yg keruh , ambil yg jernih . Kan Uncle Namron ? HAHA . *aku mane hafal bait ayat nya tu .



Then , aku wonder macam mana sorang anak sanggup bunuh ayah dia semata -mata untuk tanah pusaka ? Lepas tu pulak , macam mana sorang kawan sanggup bunuh kawan sendiri ? *Scene Bront Palarae bunuh Faizal Hussein . End up , macam mana si Muski ni sanggup berlawan kat pentas tinju dgn Adil , kawan baik dia . Benda tu asyik buat aku terfikir .


Filem ni pun ade scene kelakar dia . Masa scene ni , satu panggung gelak dohh . Scene Bront Palarae tgh cakap dgn Jimmy Lor dalam kereta . Masa tu dorang tgh perhatikan Faizal Hussein tu tgh gali kubur .
Okay , aku tak nak story banyak . Yg memang aku confirm , filem ni best gila , tak rugi tengok . Tapi , kau kena cepat pick up apa yg nak disampaikan . Kau kena buka minda kau seluas laut . Kalau tak , kau akan rasa what the heck yg benda ni nak story ? Please , buka minda bila kau tengok filem ni .

Filem ni pun dah diiktiraf dekat luar negara . Korang bolehh google sendiri :)


Barisan pelakon : Faizal Hussein, Zahiril Adzim ,Pekin Ibrahim , Bront Palarae, Soffi Jikan, Nam Ron, Wan Hanafi Su, Amerul Affendi ,Jimmy Lor dan Tengku Azura.

Yg kat bawah ni , aku tempek link blog zahiril Adzim .Beliau update pasal BUNOHAN . Korang boleh view :)

Selamat menonton , BUNOHAN :)

|


copyrightblogskinbySchaaalHassan

Owner entry LastStory




Maizura Zainal

Journalist-To-Be

Good girl , pray to Allah


You may leave each comment for my entry , here !

Shoutbox


My LINK <3

Follow myBLOG
Follow me atTwitter
Add me at Facebook







copyrightblogskinbySchaaalHassan