i love my life
Entri . WAJIB baca yg ini *
Sunday, July 17, 2011 @ 7:40 AM |


entry kali ni panjang sikedd ,
sape yg dah terlanjur masuk tuhh ,
bacelahh sekalii yee ?
ta RUGI pun lau nak banding dgn tidur sampai ke petang tuhh :D

Semalam . Means 16 Julai lah kann ?
Dekat sekolah ade program "Bangunlah Puteriku Sayang "
okayy* First respons .
- Baru nak tidoo sampai tersedar
-Baru nak berangan rehat-rehat
Ehh lilyy . Org buat program utk kebaikan taww ,
So , kau pegi jea lahh .
Ta payah nak merungut sangat .
Then , dengan rase ikhlas aku pegi lahh jugakk .
Dgn harapan balik nanti aku dapat somethingg :D

Program bermula dan aku mula mencatat notaa ,
Macam-macam aktiviti taww .
Ade Forum , ceramah , aktiviti and macam-macam lagii .
Isi yg sempat aku tulis ,
ade kat bawah ni :D


  • tulang manusia merupakan kayu api bakar di neraka
  • dunia adalah perhiasan , sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah
  • gadis muslimah harus mencontohi pokok semalu
  • jangan kita gadaikan akhirat yg hakiki utk dunia yg sementara
  • ingat PRIORITY di dunia utk ape . . .
  • TUHAN bayar cash :D
  • AURAT ADALAH KEWAJIBAN , BUKAN PILIHAN 
  • Ancaman membuka aurat : Digantung dari rambutnya , otaknya menggelegak direbus
Banyak lagii yg ade dalam buku ,
tapi yg ni aku highlight utk pengetahuan korang jea punn .
Saje nak share ape yg aku dapat semalam :D
lagipunn aku share benda yg bermanfaat ape ?
benda yg HAKIKI .
tak kan lah ta seberape dgn org laen share macam mane ajar korang pakai PASMINA kott ?

okayy. hari ni aku and member aku puasa :D
NISFU SYAABAN .
pagi tadi lepas sahur terus buat QIYAM dgn ,
SASSIN , DAYAH , AIMI , ANIS And FATIN .
Bukan nak tunjuk baik punn ,
tapii dah memang WAJIB punn kann ?
tak kan lahh time susah baru nak cari TUHAN ?
Belum tentu lagi tahun depan aku dapat rase bestnya buat Qiyam ni .
Entah-entah tahun depan busy sumehh ,
ta sempat na jumpe TUHAN .
itu kes yg ta sempat ,
KALAU yg dah TAK ADA mcm mane pulakk kann ?

Tadi , time solat Subuh berjemaah punn ,
kita orangg saf paling depan .
Dayah yg jadi imam :D

I will miss this moment later . BIG TIME :D
THANKS ALLAH .

*Sesiapa yang mengajak manusia ke jalan kebenaran , dia mendapat ganjaran pahala orang-orang yang mengikuti ajakannnya , tidak dikurangkan sedikitpun pahalanya .


* Usahlah rendah diri jika tidak mempunyai wajah dan tubuh yang cantik , kerana setiap orang berpeluang mencantikkan iman .


|


copyrightblogskinbySchaaalHassan

Owner entry LastStory




Maizura Zainal

Journalist-To-Be

Good girl , pray to Allah


You may leave each comment for my entry , here !

Shoutbox


My LINK <3

Follow myBLOG
Follow me atTwitter
Add me at Facebook







copyrightblogskinbySchaaalHassan